تبلیغات
گردشگری ورزشی سیستان و بلوچستان - گردشگری ورزشی
گردشگری ورزشی سیستان و بلوچستان
گردشگری ورزشی، نقش بسزایی در تامین اقتصاد و ایجاد شغل دارد.
پنجمین دوره راهنمای گردشگری ورزشی زاهدان  راهنمای گردشگری ورزشی  من  من  من  من

گردشگری ورزشی

گردشگری ورزشی فعالیت‌های مرتبط با ورزش است و از آنجا كه این بخش تنها دربرگیرنده پیگیری حوادث و رویدادهای ورزشی نیست، به گردشگری ورزشی نه فقط به‌عنوان تماشای یك حادثه ورزشی، بلكه به‌عنوان عامل سفر نیز توجه می‌شود گردشگری ورزشی طیف گسترده ای از گردشگری ماجراجویانه تا گردشگری تفریحی را در بر می گیرد.

گردشگری ورزشی سفری است كه به دلایل غیر تجاری به صورت رسمی یا غیر رسمی و بر پایه تفریح یا تماشای ورزش ، به صورت كوتاه مدت یا تعریف شده در داخل یا خارج از كشور صورت می گیرد. توریسم ورزشی یا همان گردشگری ورزشی در اساس بخشی از گردشگری است كه در حوزه ورزش و با بهره مندی از آن به عنوان یك پدیده مثبت و فراملی، عمل می كند. در این حوزه، سه شاخه وجود دارد: گردشگران داخلی، گردشگران ورودی و گردشگران خروجی توریسم ورزشی.گردشگران داخلی و ملی به كسانی گفته می شود كه برای شركت در مسابقات داخلی، حضور در مسابقات تیم های مختلف ورزشی و یا بازدید و تماشای مسابقات ورزشی در سطح ملی فعالیت می كنندتوریسم ورزشی، به دلیل این كه به زبان یا فرهنگی خاص محدود نیست، همه فرهنگ ها را دربرمی گیرد و این برای كشورهایی كه به دلایل خاص اعتقادی و دینی در جذب گردشگر ناموفق بوده اند، بستری مناسب را فراهم می سازد. گردشگران ورزشی كسانی كه برای مدت(حداقل 24 ساعت و حداكثر 6 ماه) به محیط های خارج از محل زندگی دائمی خود سفر می كنند و انگیزه و هدف اصلی آنان مشاركت فعال یا غیر فعال در ورزش های رقابتی یا تفریحی یا حتی حضور در رویدادهای ورزشی به منظور لذت بردن و تشویق نمودن ورزشكاران است. فرصت های گردشگری ورزشی در ایران ایران به دلیل بر خورداری از شرایط ویژه جغرافیایی و اقلیمی ، توانایی پذیرایی از خیل عظیمی از ورزشكاران (كوهنوردان ، دوچرخه سواران ، بیابان گردان ، قایق رانان و علاقه مندان به ورزش مفرح اسكی و همچنین مسابقات رالی خصوصا رالی در كویر ) را دارا است.ورزش هایی همچون چوگان ، كشتی و ورزش های زور خانه ای و باستانی از جمله نام آشناترین ورزش های بومی و سنتی كشور به شمار می روند. این ورزش ها به لحاظ جنبه های تاریخی ، فرهنگی و هنری اهمیت ویژه ای در جذب گردشگران و جهانگردان داخلی و خارجی دارند

گردشگری ورزشی در چارچوب ژئو پلتیك گردشگری می‌تواند ده‌ها میلیون تماشاگر (گردشگر) را به سمت رقابت‌های المپیك و جام جهانی جذب كنند. به‌عنوان مثال استرالیا برای المپیك 2000 سیدنی، 7/1 بیلیون دلار هزینه كرد و پیش‌بینی می‌شود در طول 10 سال 5/4 بیلیون دلار درآمد از این راه كسب كند فواید كوتاه مدت و مستقیم حضور گردشگران ورزشی در كشور میزبان پول و ثروت و ایجاد فرصت‌های شغلی و فواید بلند مدت و غیرمستقیم آن، رشد و توسعه زیرساخت‌های صنعتی و اقتصادی كشورها است كه این امر از طریق حضور متمادی و مستمر گردشگران در مناطق مختلف حاصل می شود. بر این مبنا می توان گردشگری ورزشی را براساس یك نگرش پسا ساختاری مورد مورد بررسی قرار داد و بیان نمود كه گردشگری ورزشی در عصر پسامدرن یكی از اهرم های ژئوپلیتیك گردشگری برای كشورها در جذب سرمایه و درآمد است. مدل مفهومی ارائه شده از گردشگری ورزشی را می توانید در شكل یك مشاهده كنید.

 





نوع مطلب :
برچسب ها :
لینک های مرتبط :
رضا جلیلوند
دوشنبه 18 آذر 1392
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر




آمار وبلاگ
  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :
امکانات جانبی
به سایت ما خوش آمدید
نام و نام خانوادگی      
آدرس ایمیل      
کلیه حقوق این وبلاگ برای گردشگری ورزشی سیستان و بلوچستان محفوظ است
  • ابزار جدول لیگ فوتبال
  • 
  • انجمن